Tuesday, December 28, 2010

perjalanan music ku the next chapter...

Salam...

Itu hari aku de tulis pasal music yang aku suke kan...Korang ingat tak??? OK fine tak ingat.. Sila klik sini. Huh.. Korang memang tak mesra alam... Mentang-mentang aku tak terkenal, blog tak cantik, entri cam hangit, korang tak mau baca ek.. Tak pe... Hahaha.. Kidding saja... Senda gurauan tatkala ujan renyai-renyai... Aku cube sedaya upaya tulis entri yang bagus... Banyak blogger yang bagi tips says don't give up... So, aku still akan menulis.. (^o^)V

Ok kiter sambung dari entri lepas...
Hari tu aku stop sampai aku skola menengah kan... Time tu aku berjinak-jinak dengar lagu melayu.. Aku memang dasar tak sedar diri sket.. Orang melayu yang tak dengar lagu melayu and tak tengok citer melayu... Artis melayu mana aku layan time tuh, aku pon dah tak ingat.. Aku dengar je sume, asal sedap dengar oleh telinge.. Iye lah.. Tak kan dengar gune siku kot..


Lepas tuh aku mule rasa boring and kembali ke perangai lama menjadi melayu tak sedar diri pergi mengagung-agungkan produk amerika.. Aku tengok movie omputih, layan lagu omputih, tengok drama omputih (aku suke desperate housewives ngan ugly betty). Ye aku pembelot terhadap bangsa sendiri, tapi bukan salah aku movie dan lagu tempatan tak berkualiti.. Aku tak cakap sume, segelintir saja.. Peace peace...

Aku suke band rock alternative atau ape-ape rock lah macam All American Rejects, Greenday, MCR, The Fray, The Strokes and macam-macam lagik.. Eh The strokes band british kan.. Band dari Britain pon aku suke.. Layan jek... The Killers, Coldplay, Fran Ferdinand, Muse.. Hah!!! Muse aku paling suke!!! Memang layan lagu-lagu dier!!!! Lagipon abang-abang aku (3 orang) layan music macam ni.. So diorang beli cd aku dengar sekaki...Hehehehe.. Skang neh zaman dah tak pakai cd, diorang download, aku sedut...Hehehehe lagi...
My favourite album from MUSE... Sile dengar ek...
All American Rejects... selekeh je tapi lagu best...




Then aku masuk matrik.. Masih lagi dengan perangai lupa daratan aku dok nyanyi lagu omputih jek... Time tuh taun 2007 tak salah aku... Kalo korang still ingat tu tahun kebangkitan music INDIE.. Sume band indie tibe-tibe mencana-canak naik.. At first aku tak layan.. Ye lah aku kan melayu tak sedor diri.. Tak layanlah lagu melayu-melayu neh.. Then ade member aku sorang neh die cakap die ade satu band ni best.. Die pon stok tak sedor diri cam aku gak.. Jenis tak layan lagu melayu tapi boley cakap lagu indie band tu best.. So aku pon dengan berlagaknye dengar la... Best pulak lah biler dengar banyak kali... Hahaha.. Hilang ego sekejap...

hujan..trimas cik google...
Band yang member aku promote tuh band HUJAN... Sure korang penah dengar... Slalu je ujan petang-petang neh.. Gelap n mendung jek... Depression aku.. Okeh merapu sudah.. Aku de jugak dengar band-band indie lain tapi tak de la minat sangat.. Aku ni species suke dengar lagu time study, mase study week kat matrik memang aku dongar Hujan je 24jam.. Asal ngadap buku jek, mp3 player murah aku sure memutarkan lagu-lagu hujan... Aku pon sekelip mata boley hafal-lagu-lagu dier.. Yang amazing nye, mase aku jawab exam, aku boley ingat ape yang aku baca skali dengan lagu apa yang aku dengar time aku baca tu... Boley plak time jawab aku dok hanguk-hangguk kepala and goyang kaki sambil nyanyi lagu Hujan.. Pastu aku pandang kiri kanan... Nasib baik orang lain tak dengar... Kalo dengar bikin malu saja ini anak dara.. Hahahaha.. Nak dijadikan cerita, result hasil titik peluh aku hangguk-hangguk time jawab pon mengancam... Aku ni pandai ropenye.. Ahahaha.. Ke sebab aku dengar lagu hujan??? Tak tau lah.. Hihihih...

Lepas matrik aku masuk ke salah sebuah IPTA tempatan.. Ewaahh... Ayat nak skema.. Dekat uni aku kembali ke tabiat lama la.. Kembali menjadi melayu tak sedar diri... Aku tatau nape aku dah tak minat Hujan.. Mungkin sebab lagu-lagu baru die cam kurang best sebab dah msuk mainstream kan... Aku je la rasa camtu.. Aku prefer lagu-lagu lama diorang... Raingers (tul ke aku eje neh) sila jangan marah aku ok...

Dekat uni baru aku dapat laptop dengan sumbangan ehsan kakak aku.. Biler dah ade laptop sendiri, aku start kutip game and cerite-cerite best dari member-member... Stat dari situ aku banyak tengok citer-citer JEPON... Time tu aku prefer citer jepon sebab slalu drama jepon pendek-pendek jek.. Dalam 9-10 episode for one drama... Dua hari ko tengok back to back boleh abes dah.. Then cerita die slalu tak merapu and ada isi serta moral yang best... Slalu pasal kegigihan and semangat.. Tak banyak pasal cinta yang lovey-dovey and euuwwww.... Kalo ado pon aku tak tengok... Then slalu gak citer yang kene berpikir and ade twist yang sangat wicked... Baru la berjalan otak... heheheh... Soundtrack pon bez-bez nak dengar... 
citer neh mencabar minda...twist die memang tak hengat!!! The quiz show...
Gokusen best!!! Mesej yang sangat berguna...
Dari situ aku suka lagu jepon pulak... Hahaha.. Aku hapal lagu jepon ok... Punya la suka... Sampai aku siap blaja sendiri bahase jepon... Konbanwa minna-san... Aku cakap jepon tuh.. Caye tak??? kekeke... Aku suka satu group neh.. KATTUN nama dia... Muka sure la jambu kan.. Dah nama pon jepon. Lagu dia ka, dance dia ka, drama diorang blakon ka suma aku suka... Suka sampai aku buat muka diorang jadi wallpaper laptop aku.. Haaa~~~ Ingat korang je ke boley buat wallpaper Lisa Surihani or Tiz Zakyah. Aku pon boley la wat wallpaper lelaki jambu... Huahuahua.. 

Then lame-lame aku rasa cam lagu-lagu diorang cam kurang menyengat dah... Kenape ek??? Ntah la... Then aku bukak MTV then kuar satu lagu korea... Group pompuan yang banyak giler ahli aku pon tak reti nak beza mane satu sape... Lagu cam comel, menari cam comel, pastu wat gedik-gedik comel.. Memang comel lah!!! 


Comel kan!!! Walaupon sejantina ngan aku, aku tetap rase diorang comel tanpa prejudis... Tambah-tambah pulak ade member aku sorang neh... Eh... Aku suke cakap pasal member kan.. Sume pengaruh member... Hahaha.. Ok member aku neh sangat suka group BIG BANG.. Die kasik aku lagu group tu.. Then aku dengar memang best... So aku yang memang giler internet neh slalulah search lagu-lagu KOREA.. Kalo lagu-lagu korea neh aku slalu dengar lagu dulu.. Kalo best aku carik music video(MV) diorang... Kalo muke cukup hensem + lagu best + MV best. Cukup pakej sume, maka layaklah untuk aku simpan dalam laptop.. Skang neh almost 90% memory laptop aku dipenuhi dengan lagu, MV korea.. Artis yang tak popular pon kalo lagu best aku layan jek... Kalo muke tak ensem aku simpan lagu jek.. MV tak payah..hahaha.. Giler kejam..  

So hingga ke saat aku menulis entri neh aku seorang penggemar lagu-lagu korea or most known as K-pop.. Nak cerita artis mane yang aku suka memang panjang berjelalah entri ni nanti.. Nanti aku wat entri khas untuk K-pop ok... Hehehe... Well, aku remain sebagai melayu tak sedar diri... Tapi aku tak layan produk amerika dah.. Sekarang aku sedar diri sikit sebab menyokong orang Asia... Hahaha...

Ni cerita pasal music aku... Music korang macam mane??? Sama ngan aku kah??? 

No comments: