Sunday, September 11, 2011

i heart cooking but....

Salam...Dah lame tak update... Aku busy.. Tak yah banyak citer... Aku suka masak... Lagi suka kalau bile dah siap masak pastu makan rasa sedap gila... Orang gila pun tak sedap macam tu...

Tapi rasa cam nak mencarut secara berterusan sehingga infinity kalau aku masak tak jadi atas sebab-sebab seperti salah resipi, salah teknik, bahan tak cukup, kemahiran yang tidak kompeten dan ralat paralax....


Aku cuba buat macaron yang sangat rumit pembuatannye... First try hancussssss~~~~ Last2 aku modified jadi cupcake, camner rasa sedap ke tak sedap blakang kira.. Janji jangan membazir bahan especially badam yang mahal nk mampus tuh.... Mahal dowh.. Kalau aku tau aku tanam pokok badam blakang umah...

Second try, rupa dah jadi, tapi rasa kelaut... Tapi kalau dinilai rasanya bukan dari segi konteks macaron, boleh la diterima tekak saya yang menerima lebih dari 90% jenis makanan di dunia ini.... Tukang tester aku cakap sedap... Die agaknya kalo aku bagi batu cat jadi beger pun die telan gamaknya.... Orang bawak budaklah katekan...

Tadi aku try wat apam polka dot skali lagi.... Hari tu penah buat sekali... Berjaya tapi agak buruk huduh tapi sedap... So tak tangkap gambar... Maluuuuu woooooo..... Ni try lagi sekali dah cantik dah... Tapi perkakas tak cukup... Hancuuuussss apam aku... Demn demn demn demn demn....(sambung lagi dalam hati...demn demn demn demn)

Tapi aku ni positif (positif hotak hang kalo asyik mencarut doplohpatjam kalo mengalami kegagalan)... Aku akan jadikan pengalaman ini sebagai anjakan paradigma dalam pembangunan karier aku sebagai tukang masak tidak professional yang hanya memasak untuk perut sendiri serta sanak saudara... Tapi mostly untuk perut sendiri.. Kalo dah ade laki t perut laki kam seken... My perut still kam first... Derhaka kau... Tak cium bau sorga kau nok....

No comments: