Thursday, September 1, 2011

kalau tiada ikatan jangan pandai2 buat macam ada ikatan....

Assalamualaikum.... Selamat hari raya ke-3... Galak kan kau perempuan, nak post entri time maghrib2 neh... Beraksi akrobatik setan-setan di sekiling kau... Tak dilupa nyamuk-nyamuk yang seronok menikmati penerbangan di sekeliling hemisfera kepala aku... Sakan kau...

Ok, aku nak cerita neh... Semalam eh bukan.. Hari raya pertama hari tu, mak cik aku dari KL datang beraya... Dalam maghrib-maghrib gitu.... Pastu aku yang baru bangun tido pon salam dalam mamai dengan air liur basi cover muka dengan tuala... 

Dah makan-makan, sembang prang-prang, salam-salam la nak balik dah.. Pastu aku detect de sorang pompuan yang aku tak kenal follow family makcik aku tu.... Lepas diorg sume blah kitorang pun mula sesi bergossip sesama sendiri.. Mengumpul dosa di senja raya....

Rupanya pompuan yang tidak dikenali tadi adalah gilpren kepada anak sepupu aku... Sepupu aku tu dah umur patploh lebeh.... Ye dia dah ade anak  teruna yang lagi tua dari aku... And gilpren si anak teruna itu ikut family dia g beraya rumah sedara mara yakni rumah aku lah...

Reaksi pertama kakak aku, "pompuan tu tak de mak bapak ke????". Bunyi cam kasar je kan... Tapi cer korang pikir, hari raya pertama dah kuar ngikut family boipren, ko tak de family sendiri ke ???

Ape boipren ko yang hanya sekadar boipren baby2 i sayang you tapi bukan suami tu lagi penting, dari meraikan Syawal yang mulia neh bersama keluarga tercinta???? Sarcastic gila ayat ko kan....

Aku rasa ramai kapel yang buat cenggini kan... Ade yang dok siap tido baring kat umah pasangan... Ingin saya ingatkan disini... Anda tu KAPEL je... TAK ADE IKATAN.... Status kapel tu tak membenarkan korang untuk bersenggama sesama sendiri, yakni family si dia masih lagi bukan family ko.... 

Lagipun ko bleh jamin ke si dia tu pasangan sehidup semati kau???? Kalau dah betul2 konfirm boleh la bawak jumpa mak bapak tapi itu still bukan tiket untuk ko hangkut awek/boipren kau ke birthday party opah di kampung...

Zaman sekarang neh kalo berkapel memang dah macam laki bini ek???? Kepada perempuan sekalian, ingatlah selagi ko bukan milik lelaki tu, segala dosa kau sume masih lagi ditanggung oleh ayah kau, abang serta adik lelaki kau.... So berbaktilah kepada mereka sebelum ko susah2 dok pakaikan sampin tuk boipren ko time hari raya...

Kepada lelaki, pompuan tu masih lagi bukan tanggungjawab kau, kau patut didik and jaga aurat ibu dan saudara perempuan kau dulu... Selagi adik beradik pompuan kau belem bersuami, mereka dalah tanggung jawab kau....

Sekian saja kuliah maghrib... Wabilahitaufik wal-hidayah wasalamualaikum warah matullahi wabarokatuh...

p/s: g mandi and solat maghrib....

1 comment:

kurakuraygslow said...

setuju setuju. yang baru kapel2 tu takyah lah dok menggedik2 nak ikut je bontot memasing