Sunday, January 2, 2011

orang lain bagi tips aku pon nak kasik jugak...


Salam all readers..

Sila baca tajuk entri.. Ye aku nak kasik tips... Orang lain boley kasik apesal aku tak bley plak... Lagipon maybe ini last entri aku untuk mase terdekat neh sebab esok aku dah start keje.. Ehehhe prasan keje kau!!! Aku start praktikal esok... So kemungkinan besar aku bizi nak mam and tak der mase nak update.. Tapi seperti biasa aku kan suka mendahulukan bende yang tak penting...Seperti tido dulu sebelum siapkan asymen, tengok citer korea dulu sebelum study Food Law.. So aku akan tolak tepi kebizian and tulis jugak...Hahahha... 

Tips aku hari ni adalah tips nak
kurus.. Pompuan-pompuan sure la suke ye dak... Kalo laki pedulik ape nak kurus... Wakakaka... Aku cipta sendiri tips-tips ni okey... Iyanya sangat bagus sebab ia bagaikan killing two gajah with one stone, menyelam sambil minum air kopi, isap rokok sambil ngorat awek... Tips ni bukan setakat untuk kasik badan kurus tapi sesuai juga untuk orang yang berpoket kurus.. Hahaha... Sangat sesuai untuk student yang tak berduit tapi nak beli kek besday awek yang sedap kat baker's cottage...Heh...

Caranya senang saja...hanya olah gaya pemakanan anda ye puan-puan... Sila ikut seperti dibawah neh...

  • breakfast 
    • makan roti ngan jam/peanut butter/nuttela/choki-choki or roti kosong
    • kalo lagi kopak minum milo kosong jek...
    • kalo tak nak makan langsung, bangun tidor kol 12tgh hari...trus g lunch...
incik google cakap ini roti campor jam..
  • lunch
    • nasik sparuh, sayur banyak-banyak, kuah banyak-banyak, no ikan/ayam/daging
    • digalakkan amek protein dari tumbuhan seperti tempe dan errr... tempe...dan tempe lagi...
    • sian makan tempe hari-hari amek la teloq dadar...
    • tak yah beli air manis, minum air paip kosong jek...  
    • digalakkan tapau makanan dalam tupperware... Jangan gune polysteren..Save the environment...
  • dinner
    • makan megi
    • atau makan roti lagi...Roti gardenia yang saiz sederhana harga Rm2.30 boley tahan makan malam ngan breakfast selama 4 hari...
    • Nak up sket makan la yang wholemeal.. 3hengget je pon...
    • tak digalakkan makan nasik...
    • nak makan jugak lantak korang lah...
    • kalo tak kurus jangan salahkan aku...
Diatas ialah gaya pemakan yang terbukti mampu menguruskan badan.. Dermatollogist tested... By me... Huahuhua... 

Alkisahnya aku nak save duit sebab ade lagi sbulan sebelum sem abes tapi duit PTPT-pu aku hampir kering... So aku mengambil strategi mengurangkan makan... Sehari aku cume belanja paling banyak RM4 mengikut gaya pemakan diatas... Kire sminggu RM50 pon tak abes... Save duit giler-giler wa cakap luuuu!!!! Then balik umah timbang berat, turun 2 kilo dlm mase 3 minggu... Nak save duit ponya pasal terkurus pulak... Wakakaka...

p/s: member-member aku sume cakap roti wholemeal tak sedap... Tak sedap giler ke?? Aku makan okey jek...

No comments: