Wednesday, January 12, 2011

Ada apa dengan:SNSD

salam....

Lame tak update blog... Bz lah...Mak kan wanita berkerjaya... Huahuahua!!!! Keje tak la penat mana...Tapi bz la, nk mengemas... Basuh kein lagi... Masak untuk suami and anak-anak lagi... Yang tu tipu arrr~~~ ari ni nak buat entri santai... Tak payah senak-senak otak pikir macam-macam.. Illuminati bagai... Tul tak??? Hahaha...

Ok aku start dengan tanye satu soalan yang simple lagi pimple... Skang neh prasan tak dengan kebangkitan arus muzik korea kat negara terchentaaa kiter neh??? Perasan tak??!! Perasan tak???!! Oiiii perasan takkkk????!!! Ok aku anggap je korg jawab... Seperti yang telah aku ceritakan di sini.. Aku neh memang minat lah artis-artis korea nehhh.... Dah diorg sume jambu-jambu, hensem-hensem.. Tergodalah mak, nak wat camner kan... Hahaha..

So today i want to cerita about group K-pop yang aku suka... Group ni yang bertanggungjawab terhadap minat aku pada muzik korea yang semestinye bahasa sepatah haram aku tak paham...Tapi awas!!!!
Group ni dianggotai oleh pompuan okeeehhhh.... Aku tak prejudis.. Walaupon aku pompuan tapi aku tetap suka diorg... But aku bukan lesbo okeeeehhh.... Mak straight ekkk... Mostly member-member pompuan aku tak bape gemar dengan diorang neh.. Cakap diorang gedik lah.. Ngada-ngada lah.. Menyampah lah tengok... Tapi aku suka diorg sebab pada aku diorang neh tak seksi... Walaupon hakikatnya mereka tetap kerap kali dress-up tak cukup kain tapi aku still rase kecomelan mereka mebuatkan mereka comel and tak seksi yang menyakitkan mata... Errr, ape aku carut neh... 

Sebelum aku mencarut dengan lebih lanjut... Silelah tatap gambar ini... Zaaaaassss(abg wahid, pinjam tagline sat no...)
smpai terkeluaq dari line..tak per...uhuhu..

apsal kaki aku tak camni pon...=(

freshhhh!!!!

aku yang kiri skali tuh ok...=]

aku suka rambut diorg..pkai shampoo hape aahhhhh????
Bagi yang tak tau.. Mereka semua neh namanya Girl's Generation or dalam bahasa kampung aku So Nyuh Shi Dae (소녀시대).. Nak senang sebot just panggil mereka SNSD.... Diorang sumer 9 orang... Dulu aku haram kenal mane satu sape... Skali dah hari-hari dok ngadap mereka dicampor dengan kegigihan meng'google' mereka neh.. Maka aku kenal la mereka ni mane satu saper... Yang rambot panjang muka macam pucat-pucat tuh kawan skolah aku dulu ropenye... Jadi penyanyi dah kau.. Seluar pon cam nak pakai tak nak pkai jek... Wakakaka...(prasan kawan ngan org korea..haa~~~)

Ramai sangat sampai 9 org kan??? Tak de lah.. De group lg ramai.. Rilek jek sorang nyanyi 5 saat... Haahahaha.. ape kate kiter buat sesi sua kenal dulu ye... Aku suh diorang sekor-sekor perkenalkan diri yek...

haaaiiiii sume!! nama saye kim tae yeon.. Saya Lead vocal merangkap ketua group neh w'pon saya yang paling kurang ketinggian dlm ini group...=p
My name is Jessica the ice princess.. Dulu kecik-kecik saya suke main dlm peti ais... Sebab tu org panggil saya ice princess... 
Saya Sunny... Err... Saya nak jadi Spiderman jap neh... Babai...
Nama sayerrr Tiffany... Innocent tak rope sayeerrr...
What's up (gaya macho).. nama gua Hyo Yeon... Kim Hyo Yeon... Sebot nama gua betul-betull... Dalam ini group gua in charge lead dancer... Gua nak masok Sehati Berdansa taun depan... Undi gua... 
Name I Kwon Yuri.. Panggil Yuri je ok... I suke dance jugak... I ngan Lisa Surihani mane satu lagi cun??? Cepat jawab I tembak t...
Hallloooo!!! Name saya Soo Young.. Choi Soo Young... Rambut panjang kaki pon panjang... Zirafah jangan jeles ngan saye yerrr~~~  
Hi saya Im Yoona.. Saya merupakan ahli SNSD paling popular w'pon saya tak banyak part dalam lagu... Selalu berdiri tengah2 and then act pretty..
Anyong!!!! Saya ahli yang paling muda, Seo Hyun himnidaa~~~ Masih muda remaja maaa~~~ 
Cukup sume 9 org.. Tak per... Kalo korg tak kenal diorang ni pon tak perrr.. Bukan masuk pekse pon... Hahaha... Diorang ni dah lama stat menyanyi... Taun 2007 diorang debut.. Time tuh popular gak la tapi cam suam-suam kuku kaki kau sebab Wonder Girls tengah hot kannn.... Cam di overshadow oleh WG... Sian diorang... 

Then biler awal 2009, diorang tibe-tibe explode dengan lagu 'Gee'... Mula la orang dok wat citer diorang naik sebab time tuh Wonder Girls senyap sebab tengah in process untuk go worldwide... Jahat norrr mulut diorang.. Cabai kang...  Sejak tuh diorang macam jadi kegilaan la... Ape-ape yang diorang wat sure jadi hit.. Contoh 'Crab leg dance' dalam lagu Gee.. Cam klakar jek tapi comey dowhhh... Kalo tatau Crab leg dance tu hapa g google lah.. Susah aku nak explain...


Diorang neh memang kene guna habis-habisan lah dengan syarikat diorang tuk wat duit... Dari nyanyi, model iklan, blakon, pengacara, DJ radio... Then campor dengan variety show lagi... Bz giler... Patot kurus...


ni iklan handphone LG... Comey giler.. Rase cam nak beli jek... 

Ni variety show yang diorang buat... Salah satu lah.. Aku suke tengok citer neh sebab diorang kne jaga baby.. Comey ar.. Penin baby tuh dpt 9 org mak yang gedix lagi suke memekak kayy!!!




Lagi satu... Diorang neh slalu dikaitkan dengan plastic surgery... Dah tersebar kot pasal muke diorang neh. Konon tak natural beauty lah.. Tapi kalo nak pikir logik la.. Ade je kot orang yang mase kecik buruk tapi dh besar cantik... Bile dah haji bakhil akil baligh elok jek cantik mengancam cam Rozita Che Wan... Tapi kalo dh beze benor memang tak ley kata aper lah kan... Huhuhu.. Sile tengok and judge sendiri lah yek... 

Tapi manusia kan suka carik kesalhan orang lain.. pantang nampak rnag lawa sket cakap buat plastic surgery lah, pakai susuk lah.. Suntik botox lah.. Kalo orang tuh betul-betul tak buat camner??? Kan dah berdosa buat fitnah tuh... OK ape kejadahnye aku wat tazkirah kat cni.. Tak pe. Dakwah boley buat kat mane-mane betul tak??? Huhuhu... 

Apelagik aku nak cakap pasal diorang haaa???? Aku rase selebihnya korang google lah sendiri yekk... Layan gambar jek kat bawah neh ok~~~




kaki yang harus dijelesi....
sesi menayang kaki yang cantikkkk....

Comey rase cam nak sepak jek...
p/s:all pic from google...=]
p/s/s: sori gambar terkeluar dari alignment.. tapi aku nak letakkk gakkkk!!!!

2 comments:

Anonymous said...

woah,choi soo young!!!!
kak,pic coi sooyoung 2...nak

a_a said...

hu2...
ameklah...
sile2....
=]