Wednesday, July 27, 2011

memori bau-bauan

Aku tak tau la aku ni gifted ke hape... Tapi aku boleh mengingati sesuatu perkara melalui bau.. Macam bau yang aku selalu bau kat skolah... Kalau aku datang balik ke sekolah, dengan tak semena-mena aku macam boleh flashback banyak memori dekat sekolah.. Padahal hari lain-lain tak de pun nak teringat... Aku boleh ingat lagi bau pefume cikgu aku mase darjah satu.. Bile terbau bau tu aku trus teringat Cikgu Salbiah... Cikgu aku masa darjah satu yang garang nak mampus...

Aku ni jenis pe'el suka tukar-tukar perfume.. Jarang aku stick pada satu brand perfume saje.. Dah abes sebotol, cekau lagi sebotol bau lain.. So kalo ape-ape jadi dalam jangka masa aku tengah menggunakan sesuatu perfume tu, bila aku bau perfume tu balik mesti macam teringat-ingat balik peristiwa yang jadi ketika itu...

Lebih-lebih lagi kalau bad memories, kalau aku terbau balik perfume yang aku pakai ketika menghadapi bad memories tersebut, tetibe datang balik rasa sakit hati sama macam mana aku rasa dulu.. Pelik tak????

Ni pun aku tengah kemas-kemas barang-barang lama aku yang bersepah macam kapal selam kena bom.. Skali jumpe botol-botol perfume lama yang tinggal sisa-sisa jek.. Dulu aku sayang nak buang.. Lagipun aku bangsa kalau dapat perfume baru mesti yang lama tak abes pkai.. Sebab tu aku sekarang tunggu perfume tinggal saki baki dekat botol, baru pikir nak beli baru...

Skang ni aku tengah proses membuang semua saki baki perfume lama... Barang yang lepas jangan dikenang ye dak... So aku harap dengan perfume yang aku pkai sekarang iaitu Ralph Lauren, aku dapat bina memori yang seindah mungkin supaya bila aku bau perfume ni lagi aku ingat yang seronok-seronok jek...

Auwww auwww auwwww gediks sungguh kehendak kau..hik3...


p/s: perfume ni aku beli masa tengah makan kat food court mid valley.. Ade sorang brader datang jual.. Lepas setel sesi jual beli die mengucapkan selamat tinggal pastu tepuk bahu aku... Kalau abang membaca entri saya ini, abang nak tepuk-tepuk masuk meminang dulu boleh tak?????

No comments: