Sunday, July 31, 2011

It's that time again...

Assalamualaikum...

Pejam celik, tido jaga tido jaga, lari lari golek golek, dah nak puasa balik dah... And this is the first time after 4 years aku puasa di rumah for the whole Ramadhan... Kalau tak dok berpose la di hostel, sahur makan nasik bungkus tak pon megi, lagi malas makan roti jek.. Berbuka pun makan nasik bungkus.. Tak pun buka tengah jalan sebab balik kelas lewat... Walaupun aku bukannya dok belajar kat oversea but ianya tetap MENYEDIHKAN....

First skali aku nak ingatkan kat korang supaya niat puasa, sebulan punya and hari-hari punya.... Iye aku tau sangat stereotype entri sehari sebelum puasa nak post pasal niat puasa.. Tapi ini juga salah satu cara berdakwah... In case sesape yang syok sangat layan internet sampai lupa diri, tetibe termasuk blog aku or blog lain and terbaca pasal niat puasa... It's like a reminder for them... Thus a reminder for ourselves too... And also pahal for us toooo... Lets collect pahala like crazy this Ramadhan ok!!!! 


Lafaz-Niat-Puasa.jpg (400×300)

Ok semua dah niat??? Bagus.. Kalau tak niat sia-sia je puasa korang esok.. Tapi jangan plak sengaja tak niat, ada alasan nak makan megi tengah-tengah hari buta plak... Tu memang nak kena suap dengan megi perasa rumput satu..

Seperti bulan puasa dulu-dulu, aku asyik makan tak sedap jek.. So seberadaan aku di rumah neh, aku nak masak something yang sedap-sedap hingga menjilat kaki... Tapi kena make sure gak jangan membazir.. Kang aku tibai masak spaghetti olio sekawah, padahal mak bapak aku tekak kampung, nak makan masakan kampung-kampung jek, gulai lemak, tempoyak, sambal kelapa, gulai tauchu... Memang kompom masuk ke perut tong sampah kalu aku masak gitu...

Aku cuba masak something yang ala-ala moden sikit tapi ade unsur kekampungan tapi tak moden or kampung sangat..Ok ayat ko macam keling... Sekian terima kasih, aku rasa korang paham ape yang aku maksudkan...

No comments: